Realita náboru ve stavebnictví: Co (ne)vidíte, když hledáte nové lidi
Na první pohled se může zdát, že trh je plný kandidátů.
Jenže pokud hledáte konkrétního člověka na specializovanou pozici ve stavebnictví – třeba s praxí ve vodohospodářských stavbách, mostních konstrukcích nebo dopravních stavbách – velmi rychle zjistíte, že nabídka výrazně převyšuje poptávku.
A to nejen v číslech, ale hlavně v kvalitě a relevanci kandidátů.
1 kandidát, 6 nabídek. A někdy i 20.
Dnes se běžně setkáváme s tím, že uchazeč, kterého oslovíme, už aktivně jedná se šesti dalšími firmami. A občas nám řekne, že má i dvacet nabídek – což může být trochu nadsázka, ale rozhodně to vypovídá o tom, v jakém konkurenčním prostředí firmy hledají.
U vysoce specializovaných pozic je to skutečný oříšek. Ať už se jedná o projektanty, stavbyvedoucí nebo manažerské pozice v oblasti inženýrského stavitelství, nábor je dlouhodobá, cílená a pečlivá práce. Ne rychlý inzerát na jobs.cz.
Nábor ve stavebnictví není levný. A ani by neměl být.
U nás v UNGRMAN group si to uvědomujeme. Proto investujeme do týmu, posilujeme kapacity, abychom dokázali oslovit více potenciálních kandidátů a zvýšit šanci na úspěšné obsazení.
S tím ale logicky rostou i náklady.
A přestože se snažíme být maximálně transparentní, vysvětlit klientům skutečnou hodnotu kvalitního náboru není vždy snadné.
Ale máme štěstí na klienty, se kterými to funguje.
Klíčové jsou tři věci: komunikace, rychlost a efektivita. A také ochota pracovat s motivací kandidáta – protože i ten nejlepší kandidát má své pochybnosti, očekávání, plány i obavy.
Proč to celé píšu?
Protože nábor ve stavebnictví je víc než hledání lidí. Je to práce s důvěrou, s informacemi, s očekáváním i s trhem, který se neustále mění. A když to děláte dobře, není to „nábor“. Je to strategický servis, který má vliv na celou firmu.
🟡 Ať už hledáte, nebo sami zvažujete změnu, ozvěte se.
Můžeme to probrat u kávy. Nebo klidně na stavbě.
Ve výsledku jde totiž vždycky o lidi – a o to, jestli to do sebe zapadne.